Cheer camp i Borås

Tänkte berätta lite om cheercamp nu då.

Fredag:
Gick upp tidigt, fixade mig, hämtade Emelie och åkte med mamma in till stan. Jag och Emelie hade lite tid över så vi gick runt lite på hötorget. Sen gick vi till centralen, där mötte vi alla eastcoastare och så åkte vi med bussen till Borås! När vi kom fram fick vi vänta i typ en timme sen fick vi gå in i en hall och då visade först alla instruktörer från USA upp ett mini program. Efter det gjorde vi lite tävlingar, jag var topp på en tävling om vem som kunde stå längst i libb, gick faktist rätt bra! Sen fick vi frukt och massa annat smått och gått (autografer, halsband, godis, några roliga plast gubbar, haha) Sen åkte vi till skolan där vi skulle sova och gick och la oss vid typ 11(?)


Video från då instruktörerna visade upp.

Lördag: Gick upp vid halv sju, åt frukost och åkte till hallen, tränade från halv nio på morgonen till nio på kvällen med endast några drick pauser och en timmes lunch och middag. Gissa om man var trött sen! Vi tränade på allt möjligt, bland annat en skit cool dans!


Linzy, Matilda, Jennifer, Cecilia, Pia och Emelie i bakgrunden.

Söndag: Gick upp vid 6, eftersom vi behövde packa ihop, åt frukost och åkte till hallen. Alla hade värsta träningsvärken men vi körde hårt ändå ;)  Men den här dagen var det bara runt 8 timmars träning. Körde stenhårt hela dagen och på slutet fick man visa upp för hela lägret. Plus att några fick medaljer. Söta Ella som går i Commanders, var minst på hela lägret och fick en medalj för att hon varit glad och lärt sig massor på lägret, tror jag det var. Sen vid 5, åkte vi hem med bussen, jag och Cecilia köpte en massa godis på vägen också, haha. Sen i slutet av bussresan så somnade söta Ella i mitt knä...kom hem vid 12 och somna direkt!





Nybörjar&fortsättnings dansen- ser lite rörig ut så här när det är så många och långt ifrån, men den är skit rolig att göra & cool :)


Juste glömde även säga att vi träffade en super söt tjej som heter Pia på bussen på vägen dit, hon åkte dit helt själv och hade bott i USA i ett år. Nu hade hon flyttat tillbaka till Sverige och hon bor i samma ort som oss, tycket det var lite roligt, hehe :) Så hon bode med oss och var med oss hela lägret.

Bild källor: Matilda, mobilbild + videos från youtube.

Kommentarer
Postat av: Matilda

DU får säga att bilden är från min blogg ;) haha <3

2011-08-23 @ 21:39:39
URL: http://crizztal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0